Handelsbetingelser

Disse handelsbetingelser gælder for køb af produkter via Folden. Handelsbetingelserne gælder alle Foldens produkter. Hvis der er særskilte handelsbetingelser, som kun gælder enkelte af Foldens produkter, vil dette fremgå eksplicit.

Generelle betingelser

Der tages forbehold for trykfejl, fejl i prisangivelsen og andre fejl i beskrivelserne af produkterne.

Procedure for handel 

Forinden arrangementet 

Hos Folden tilbyder vi altid en uforpligtende samtale vedrørende din forespørgsel. 

Den typiske acceptfrist vil være 72 timer fra modtagelse af tilbud, medmindre der er lavet særskilt aftale.

Alle handler er først bindende fra begge parter efter accept af fremsendte tilbud, inden for den foreskrevne acceptfrist.

Ved accept af fremsendte tilbud accepteres alle øvrige handelsbetingelser.

Afvikling af arrangement

Varighed

I forbindelse med arrangementet er der afsat 4 timers varighed fra ankomst til afslutning. Dog 6 timers varighed fra ankomst til afslutning, ved køb af den store selskabspakke Fårmidablet. 

Grundet gyldige lovkrav, vil der ikke være mulighed for at afholde arrangementer til efter kl 02:00, hvorefter gæsterne skal forlade matriklen og der låses af.

Gæster skal udvise god adfærd over for personalet samt andre deltagere til arrangementet. Voldelig og aggressiv adfærd politianmeldes straks, og arrangementet lukkes øjeblikkeligt herefter. Der vil blive krævet fuld betaling for arrangementet, samt en ekstra afgift på 5000,- kr., der vil dække eventuelle omkostninger forbundet herved.

Betalingsvilkår

For alle Foldens ydelser fremsendes krav om betaling via faktura, som betales efter bestemmelser, der fremgår heraf. Typisk forfald på 7 dage. 

Alle ydelser faktureres efter arrangementets afholdelse. 

Med undtagelse af take away kræves der et depositum på 50% af det samlede beløb, hvis selskabet overstiger 20 personer. Bestemmelser for betaling af depositum fremgår af accept af tilbud.

Fortrydelsesret og annullering af ordre

I henhold til regelsæt for selskabsarrangementer opstillet af Horesta og Forbrugerrådet, har vi udarbejdet vores afbestillingsregler.

§2 Afbestilling af et selskabsarrangement på

• 20 personer og derover, skal rettidigt ske skriftligt senest fire uger inden dato for afviklingen af det bestilte arrangement. 

• Under 20 personer skal rettidigt ske skriftligt senest to uger inden dato for afviklingen af det bestilte arrangement. 


§3 Selskabsarrangement - krav på godtgørelse ved afbestilling af hele selskabsarrangementet eller reduktion på mere end 10 pct. 

• Til og med 6 døgn før afvikling af det bestilte arrangement, kan hotellet eller restauranten m.v. kræve en godtgørelse, der svarer til 50 pct. af prisen for de afbestilte ydelser. 

• Senere end 6 døgn før afviklingen af det bestilte arrangementet kan hotellet eller restauranten m.v. kræve en godtgørelse, der svarer til 75 pct. af prisen for de afbestilte ydelser. 

§4 Folden kan ved forevisning af regning kræve, at gæsten ved rettidig afbestilling betaler for ydelser, der ikke kan afbestilles, f.eks. musik, kontorartikler, apparatur og lignende.


§5 Ved manglende fremmøde (no show) har Folden krav på fuld pris for hele arrangementet.

For fuld gennemsigtighed er her linket for opstillede relger: https://www.horesta.dk/media/6427/hvad-man-boer-vide_2021.pdf 

Bestemmelser for take away:

I henhold til paragraf 17 stk. 2 og paragraf 9 stk. 2, er køb af levnedsmidler og andre varer til husholdningens løbende forbrug, som købes offentlige steder, torve og markeder, eller som skal leveres til forbrugeren ikke omfattet af fortrydelsesretten. 

Dog vil vi selvfølgelig gerne gøre det så smidigt og let for dig som muligt at vælge os. Derfor kan du senest 48 timer før din afhentningsdag af take away annullere ordren, eller ændre i antal, både reducere og forøge.

Det gør du ved at ringe til os på tlf. +45 20193488 eller sende en mail på kontakt@folden.dk.

Klager, fejl og mangler

Vi gør altid vores ypperste for at imødekomme eventuelle fejl eller mangler.

Hvis vi ikke sammen kan finde en tilfredsstillende løsning på en reklamation, du har fremsat i forbindelse med dit køb, eller øvrige forhold du har klaget over til os, kan du klage til Center for Klageløsning i Konkurrence- og Forbrugerstyrelsen.

Center for Klageløsning i Konkurrence- og Forbrugerstyrelsen

Carl Jacobsens Vej 35

DK-2500 Valby

Det koster 160 kr. at klage til Forbrugerklagenævnet. Du får pengene tilbage, hvis du får medhold i din klage. Klage kan indgives online på www.forbrug.dk.

Ved indgivelse af en klage skal du oplyse vores e-mailadresse kontakt@folden.dk.

Take away

Ved nødstilfælde, f.eks. mangler i kassen, kan vi kontaktes på +45 20193488.

For at påberåbe fejl og/eller mangler i kassen, skal der rettes henvendelse vedr. fejlen og/eller manglen straks efter den er opdaget. 

Dog vil telefontiden være begrænset til kl 18.00 – så vi anbefaler at i kigger kassen igennem som det første, når du kommer hjem.

Generelle oplysninger

BSG Folden ApS

Baldersgade 21 5. mf

DK-8230 Åbyhøj

CVR nr.: 44606186

Email: kontakt@folden.dk